با سلام خدمت همراهان گرامی انبوه سازان هوتن، در این مقاله قصد داریم به بررسی در مورد ایده های دکوراسیون داخلی مناسب اتاق کودک بپردازیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

یکی از عواملی که باعث می شود فرزندان شما تمایل بیشتری به انجام تکالیف مدرسه و وقت گذراندن در اتاق خواب خود را داشته باشند این است که دکوراسیون اتاق خواب آنها را به نحوی طراحی کنید که برای آنها جذابیت بیشتری داشته باشد و از ماندن در اتاق احساس لذت کنند و هیجان بیشتری به آنها دست دهد.

ایده های دکوراسیون داخلی مناسب اتاق کودک:

معمولا در صورت امکان برای کودک از بدو تولد اتاقی درنظر گرفته می‌شود با اینحال آنها عموما به اتاقشان قانع نیستند و اسباب بازی هایشان در تمام خانه پراکنده است. نونهالان دوست دارند بگردند و دنیای جدید را کشف نمایند و از طرفی والدین ترجیح می‌دهند تا کودکان را در کنارشان نگهدارند تا بتوانند مراقب آنها باشند. برخی از ایده های دکوراسیون داخلی مناسب اتاق کودک میپردازیم:

رنگ اتاق کودک:

رنگ میتواند مهم ترین عنصر در طراحی و چیدمان اتاق کودک باشد،انتخاب رنگ های شاد و خوش آب و رنگ میتواند اتاق را زنده کند و تاثیر به سزایی در محیط را ایفا میکند. بسیاری از رنگ های پر طرفدار امروزی برای اتاق کودک و حتی نوجوان مناسب نیستند. در انتخاب رنگ میتوانیم از رنگ هایی مانند: آبی ملایم، لیمویی، رنگ هایی با تناژصورتی و سبز ملایم، رنگ های آرامش بخشی که هم برای مادران و هم کودکان مناسب میباشد.

تخته سیاه در چیدمان اتاق کودک:

تخته سیاه سنتی علاوه بر ایجاد حس نوستالژیک دلچسب، مکانی عالی برای نقاشی و نوشتن کودکان، بدون خراب کردن دیوارهای شما را فراهم می‌کند. این کار مزایای بسیار زیادی دارد که باعث می‌شود هم کودک بتواند چیزهایی که می‌خواهد را روی دیوار بکشد و آن را پاک کند و هم والدین خیالشان راحت است که دیوارهای اتاق با ماژیک و خودکار و وسایل این چنینی کثیف نمی شوند.

انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک:

در انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک باید از طرح های شلوغ کارتونی پرهیز کنیم. زیرا خیلی زود باعث خستگی کودک میشود. برای یکی از دیوار های اتاق کودک میتوانید با استفاده از پانل های مخصوص یا نصب فوم این امکان را به کودک دلبندتان دهید تا نقاشی‌های خود را رو آن ها بکشد.

اگر در دیواری که در پشت تخت خواب فرزند شما قرار دارد از کاغذ دیواری راه راه استفاده کنید زیبایی بیشتری به فضای اتاق بخشیده اید و باعث می شوید که اتاق فضای پر انرژی تر و هیجان انگیز تری داشته باشد. می توانید از این طرح راه راه برای مبلمان اتاق هم استفاده کنید.

از وسایل بازی در تزیین اتاق کودک:

در هنگام چیدمان اتاق بازی کودک باید توجه داشته باشید که اتاق بازی علاوه براینکه باید سرگرم کننده ترین قسمت خانه باشد میتواند فضای زیبایی نیز در منزل ایجاد کند. یکی از راه‌های نظم بخشی به وسایل و اسباب بازی کودکان تان می تواند یک قفسه جذاب باشد که علاوه بر فضای نگهداری زیادی که برای شما بوجود می‌آورد. با انتخاب صندلی غول پیکر جذاب شما با یک تیر دو نشان زده‌اید؛ هم به اسباب بازی‌های کودکان نظم داده‌اید و هم دکور زیبایی برای اتاق کودک خود به وجود آورده اید.

نور در اتاق کودک:

نور یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر فضا میباشد. در اتاق کودکان نیز یکی از فاکتور های مهم به شمار می‌آید زیرا کودکان برای جذب ویتامین D  به نور آفتاب نیازدارند و کودکان بیشتر زمان خود را در آنجا سپری میکنند، همینطور برای انجام تکالیف و بازی کردن به نور مناسب نیاز دارند. فضایی با نور طبیعی و شاداب اثرات مثبتی بر فضا و روحیه کودکان دارند همانطور که نور نامناسب و مصنوعی اثرات منفی در پی خواهد داشت.

دیزاین اتاق کودک:

تغییر دکوراسیون اتاق کودک شما الزاما نیازی به صرف هزینه گزاف ندارد و میتوانید با وسایل ساده و ابتدایی و حتی وسایلی که دیگر کاربردی ندارند، حال و هوای اتاق فرزندتان را تغییر دهید. در طراحی اتاق کودک میتوانید از سبدهای حصیری ارزان قیمت برای مرتب‌سازی اسباب بازی‌ها و وسایل هنری استفاده کنیم. چند طاقچه برای به نمایش گذاشتن مواردی که فرزندتان به آن‌ها علاقه دارد، با مواد متفاوتی بوجود بیاورید؛ مانند عکس‌ها و کتابها و وسایل مورد علاقه او.

پنجره اتاق کودک:

یکی دیگر از عوامل مهم اتاق کودک پنجره میباشد. پنجره هایی که از آن نور شمالی به داخل میتابد و سحرخیزی و شادابی را با خود به ارمغان می آورد. یکی دیگر از مواردی که باعث حضور نور در اتاق میشود استفاده از پرده مناسب است. از عوامل دیگر وجود پنجره هایی با مقیاس کوچک و نقطه‌ی دید آن طوریکه که به وسیله آن بتوانند حرکت خورشید و فضای بیرون را ببینند.

پرده اتاق کودک:

در انتخاب پرده برای اتاق کودک باید از پرده های لطیف و بدون الیاف استفاده کرد ، که باعث ایجاد حساسییت نشود و همینطور استفاده از پرده های ضخیم مانع ورود نور در اتافق کودک میشود. بنابراین برای این فضا می بایست از پرده های نازک تری استفاده کرد. انتخاب طرح و نوع پرده به دکوراسیون و سلیقه ی شما بر میگردد.

 تخت مناسب در اتاق کودک:

یکی از عوامل مهمی که باید در چیدمان اتاق کودک به آن توجه کرد، ابعاد تخت نسبت به قد، وزن و جثه ی کودک باشد و همین طور تخت کودکان و نوزادن و شیر خوار باید لبه داشته باشد. ارتفاع ۲۰،۳۰ سانتی متری تخت از سطح زمین و فاصله ی۴۰،۳۰ سانتی متر فاصله ی استاندار تخت از زمین میباشد. ارتفاع تخت باید به گونه‌ای باشد که کودک مجبور به خم کردن زانوهای خود نشود، به گونه ای وقتی روی تخت مینشیند پاها به سطح زمین برسند.

در این صورت باید زاویه‌ی لگن و کمر زانو و ران ۹۰ درجه باشد. از لحاظ جنس و نوع تخت تختي از جنس چوب، يا  MDF انتخاب مناسبی است، تخت ‌های فرفوژه برای كودكان مناسب نيست. در هنگام خرید تخت‌های دو طبقه باید به این نکته توجه کرد که تخت طبقه‌ی دوم نباید به سقف نزدیک باشد و خانه‌هایی که ارتفاع کف تا سقف آن ها کوتاه است، بهتر است از تخت دو طبقه استفاده نکنند.

کمد اتاق کودک:

وجود کمد ها در اتاق میتواند بسیار لازم و ضروری باشد ، کمد ها باعث ایجاد نظم و ساماندهی در چیدمان اتاق کودک میشود و کودک نظم دادن به وسایل خود را می آموزد. با قفسه بندی کمد ها میتوان فضایی برای لوازم بهداشتی و یاپوشک های بچه ترتیب داد.انتخاب طرح و مدل های کمد ها متفاوت میباشد و به نوع دکوراسیون و سلیقه ی شما بستگی دارد.

فرش یا قالیچه مناسب در اتاق کودک:

فرش یا قالیچه ای که برای پوشش کف اتاق کودک استفاده می شود بهتر است نرم و راحت باشد تا پاها و زانوی کودک در اثر حرکت و جنب و جوش آسیب نبیند.

جمع بندی:

امیدواریم این مقاله ایده های دکوراسیون داخلی مناسب اتاق کودک برای شما مفید باشد شما می توانید نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید. در این مقاله از انبوه سازان هوتن انواع نمونه های طراحی اتاق کودک با دکوراسیون های زیبا و متفاوت را مشاهده کردید شما می توانید با الگوبرداری از این طراحی های زیبا بهترین دکوراسیون را برای اتاق کودک خود طراحی کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *